Salam Selasa.
Seperti mana yang kita semua tau, di kebanyakkan tempat especially jabatan kerajaan memang ada disediakan Borang Maklumbalas Pelanggan. So, jika ada sebarang masalah atau cadangan penambahbaikan, boleh isi borang tu dan hantar kepada staf di kaunter yang dikhaskan.
Nasihat aku, jangan hanya suka komplen itu ini tapi takde usaha/inisiatif untuk mencari jalan penyelesaian. * Kaki komplen ni biasanya orang yang sama jemuka pun dah hapal.
Macam pagi semalam je aku dapat sorang patient yang banyak benda dia komplen x pueh hati. Mengadap dia je sampai setengah jam. Sedangkan patient kat luar ramai. Luckily semalam ramai doktor bertugas kat JPL.
Ikuti perbualan kami.
(Cehh..dah macam rancangan tv pulak.)
En. Azm:
- Why are 2 doctors sharing 1 tables? It's not privacy & not convenient to the patient.
- The doctors in KL said for some reason it's better to measure the blood pressure in the afternoon. I've done it n I noticed that my blood pressure reading went down drastically when i took the reading in the morning n repeat it in the afternoon.
- Bla..bla..bla..
Aku: Malas aku nak type jawapan aku yang panjang berjela tapiharam die tak dengar langsung. Haruslah speaking London Weight Management dengan Pesara Swasta ni. Aku ada cakap kat dia, " U seems uncomfortable coming to our clinic. So, I think that u can go back to the previous clinic. " Jumpa doktor mulut macam aku kan.. Memang jenis straight to the point.
Panjang sangat perbualan kami tapi korang takyah buang masa baca kerana ini akan mendatangkan aura negative.
Cuma point aku, jangan susahkan kakitangan kerajaan yang kerja kat tempat tu sebab bukan semua perkara di dalam bidang kuasa dorang.
Orang macam ni hanya menganiaya orang lain. Cth kat sini - menganiaya patient lain kerana terpaksa tunggu giliran dengan lama semata-mata kerana seorang pesakit yang banyak komplen macam ni.
Apa hukum menganiaya orang lain? Jawabler sendiri dihadapan Allah nanti.
(Bilamana hanya anggota badan yang berkata2, sedangkan mulut dah terkunci kelu).
Selingan :
Sebenarnya kalau nak kata menganiaya orang lain kat tempat kerja pun banyak. Cuma korang sedar dengan tidak je, atau dah tau tapi buat2 taktau. Cth paling senang: 'Mengula' (betul x spelling?). Jangan sampai rezeki tak berkat sudah lah. Cth lain amat dialu-alukan.
Seperti mana yang kita semua tau, di kebanyakkan tempat especially jabatan kerajaan memang ada disediakan Borang Maklumbalas Pelanggan. So, jika ada sebarang masalah atau cadangan penambahbaikan, boleh isi borang tu dan hantar kepada staf di kaunter yang dikhaskan.
Nasihat aku, jangan hanya suka komplen itu ini tapi takde usaha/inisiatif untuk mencari jalan penyelesaian. * Kaki komplen ni biasanya orang yang sama je
Macam pagi semalam je aku dapat sorang patient yang banyak benda dia komplen x pueh hati. Mengadap dia je sampai setengah jam. Sedangkan patient kat luar ramai. Luckily semalam ramai doktor bertugas kat JPL.
Ikuti perbualan kami.
(Cehh..dah macam rancangan tv pulak.)
En. Azm:
- Why are 2 doctors sharing 1 tables? It's not privacy & not convenient to the patient.
- The doctors in KL said for some reason it's better to measure the blood pressure in the afternoon. I've done it n I noticed that my blood pressure reading went down drastically when i took the reading in the morning n repeat it in the afternoon.
- Bla..bla..bla..
Aku: Malas aku nak type jawapan aku yang panjang berjela tapi
Panjang sangat perbualan kami tapi korang takyah buang masa baca kerana ini akan mendatangkan aura negative.
Cuma point aku, jangan susahkan kakitangan kerajaan yang kerja kat tempat tu sebab bukan semua perkara di dalam bidang kuasa dorang.
Orang macam ni hanya menganiaya orang lain. Cth kat sini - menganiaya patient lain kerana terpaksa tunggu giliran dengan lama semata-mata kerana seorang pesakit yang banyak komplen macam ni.
Apa hukum menganiaya orang lain? Jawabler sendiri dihadapan Allah nanti.
(Bilamana hanya anggota badan yang berkata2, sedangkan mulut dah terkunci kelu).
Selingan :
Sebenarnya kalau nak kata menganiaya orang lain kat tempat kerja pun banyak. Cuma korang sedar dengan tidak je, atau dah tau tapi buat2 taktau. Cth paling senang: 'Mengula' (betul x spelling?). Jangan sampai rezeki tak berkat sudah lah. Cth lain amat dialu-alukan.