Sunday, October 19, 2014

Sedut internet.

     Korang kalau pakai wifi kan ada password. Pernah tak selalu guna wifi tu laju je..tapi at times halajunya decelerate pulak? Macam hangin jugak lah, kan? Korang rasa, kenapa?
      Pernah dengar tak orang 'sedut internet'? Kira macam 'hack' jugaklah, kan? Pernah kena, tak? Korang tau x macamana nak change password? Ehhh..kalau change password pun still boleh hack jugak kott. Haaa..korang tau x macamana nak block other user from using wifi korang? Kalau tau, please lah ajar aku. Macamana nak make 'not visible to others ea'? Sape hack aku? Ermmm..asben aku ler. Well, tak kesah korang nak kate ape. Aku kalau tang internet ni memang kedekut tahap gaban ok. Sebab aku kan selalu guna banyak. Dulu pakai 5G pun terbabas..(Tapi, sekarang xde lah sebanyak dulu). So, aku memang x bagi password. Jahat, kan? ** Tapi, adik aku..aku kasi. Cuma dah pesan jangan pepandai bagi password kat memember yang datang umah mak.
     Camne aku tau asben hack? Dia ada cakap dia guna wifi aku. Aku peliklah - sebab aku x penah bagi password kat dia. Pastu, aku tanyalah.."Abang hack wifi ayang ke?" So, turn up - dia ngaku 'tanpa rasa was-was gitew'. Kenapa aku boleh tanya soklan gitu? Sebab... sebab dia pernah hack semua message + email + FB message aku. Katanya ada software khas kalau x silap. Sekian.

35 comments:

  1. haaaa... jahatnya... tp apakah software untuk hack wifi tu? share la sikit.. hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu lah..mehlah share sini.
      Tapi, kene pm nanti disalahguna.

      Delete
  2. tak tahu plak.. kena tnya org lebih pakar nie.. nnt kalau sis dah dpat cara cm na nk detect ka.. update ya...

    ReplyDelete
  3. haha mcm kwan kite dlu. Hack whatsapp lah ape lah. saje jee. skrg ni dah mcm2 sgt lahh. klau nak tau cara, google jee.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tul jugak kan, Google je.
      Tu lah bahaya kalau semua dah terlalu canggih.

      Delete
  4. Replies
    1. Nak tukar password tu pun x reti, kak.
      Sebab awal2 tu masa daftar, orang kedai tu yang set kan.

      Delete
  5. Ha..ha..kelakarlah pulak...nway memang ada software doc. kalau tak silap harga dia murah aje...Kita pernah kongsiakn entry pasal ni dulu..

    ReplyDelete
  6. Klu tak salah memang ada software ke application yang boleh hack wifi orang.. baru pagi tadi en.abang tunjuk macam mana nak guna wifi yang ada password..huhuhu..

    ReplyDelete
  7. wow, takutnya kalau macam tu.... -.- saya xtahulah macam mana nak tlg..

    kawan saya just tukar nama wifi dia je, 'curi wifi dosa'. sebab dia pun dah xtahu nak buat macam mana. selalunya lelaki terer bab2 ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nak tukar nama wifi pun x reti:(
      Dah try kat setting tapi x jadi pun..

      Delete
  8. hahahaha comel aje main hack internet :P kalo kat rumah CT ni bertiga aje guna. tapi yang bestnya coverage kat atas lagi clear dari bawah even ayah online tepi modem

    ReplyDelete
  9. betul . mmg ada software yg blh hack line tenet kita ... ada seseorg memberitahu dgn selambanya ... grrrr

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mesti orang tu biasa buat, kan Vee?
      Tak baik mencuri..kan dosa!

      Delete
  10. habisslaaaaa hasben jadi hacker..... huahuahua.... sha datang nak ejek2 kak shikin je ni... lalalala

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dulu memang x rahsiakan apa-apa tapi sebab dia suka guna password kat hp, so akak pun x kire wajib buat password jugak.
      Baru fair..

      Delete
  11. Memang ada kan,..akak pernah juga sekali dua kena hack camtu especially kalau kat tempat awam Tau2 dah habis quota dah. Padahal tak guna sangat.

    ReplyDelete
  12. Kalau tak silap zumal alat untuk tarik WiFi sejauh 5km pun ado sekarang nie. Mungkin hacker pandai la guna ^_^

    ReplyDelete
  13. kenapa akak tak suscribe wifi untuk rumah je? senang. hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Akak bawak merata alam modem ni.
      Hehe..
      * Lepas akak frustrated dengan data plan internet kat hp.

      Delete
  14. ada alat dia,pernah juga dengar orang try jual kat fb...huhu.tapi cara nak prevent tu tak dapat nak tolong lah dr.shikin

    ReplyDelete
  15. wah hebat btul suami akak... terbaik punya

    ReplyDelete
  16. hahaha.. kelakar la akak nk sedut wifi. mcm sedut inhaler ke. xpernah lg kena sbb guna modem dan wayar ke lappy.

    ReplyDelete
  17. sabo jela kak shikin. selalu hacker ni memang kaum lelaki terer nau. akak google mesti jumpa.

    ReplyDelete
  18. hahaa, golongan hacker ni memang terer... kdg2 rasa nak p menuntut ilmu ja...hahaa..gelak jahat...

    ReplyDelete

Enjoy your reading.
And please come again next time.
~ Dr. Shikin @ Nazeck ~