Thursday, October 16, 2014

Maybank tengah tunggu aku.

     Short entry sebab aku dah ngantuk. Ada lagi entry lain aku nak up kan tapi sok takut tak bangun pulak nak pi keje.
     Alkisahnya..
Hishhh alkisah bagai. Haha.. Konon nak 'cut short'. Aku baru pakai kete sekarang ni. Tak perasan dah masuk setawun. Macam biasa datang keje parking tepi kantin. Lunch time akak kantin main teka-teki teka-tekuk ngan aku.

Kak Ros: Doctor perasan tak apa-apa kat kete doctor?
Aku: (Dalam hati - Apekah??? Buat suspen je akak ni. Takkan kete aku kene calar lagi.) Related topic ~ NCW 2**5 tercalar. Kenapa kak??

Kak Ros: Road tax doctor dah mati 24/9. Tadi Ikhwan (lab staff) & Azfar (MA) nampak. Diorang yang bgtau saya.
Aku: Astaghfirullah. Kene keluar duit lagi lah niiii:) (Maybank, mu tunggu aku datang).

** Itulah kelemahan aku - tak peka bab roadtax insurance kete ni. Mujurlah staff2 aku baikhati tolong bgtau.

26 comments:

  1. Lahhh.. Ingatkan kenapa Maybank kena tunggu.. Heheheh rupanya road tax dh mati...heheheh

    ReplyDelete
  2. hahahhaha ingat maybank nak tuntut apa2... saspennnn je.... huahuahua

    ReplyDelete
  3. samelah kita akak...kite pon xpeka sangat tarikh2 ni...idokler ingat... hahhaha :D

    ReplyDelete
  4. kalau tak tahu, berani drive lagi tapi kalau dah tahu, takut je nak drive

    ReplyDelete
  5. nampak sangat sibuk tu... hihi roadtax mati nasib xda abam pulis ^_^

    ReplyDelete
  6. Hehehe.. kena letak dalam reminder hp lerr.. baru ingat roadtax, apa bagai nih.. member baru nih lupa nak renew lesen, dia siap suruh kengkawan remind dia renew lesen klu wish birthday.. hehehe..

    ReplyDelete
  7. ihihih.. bab rodtax ni mmg lemah sikit.

    ReplyDelete
  8. wa bagus staff tolong ingatkan :)

    ReplyDelete
  9. Haha...citer ni ingatkan sy kes kami suami isteri..roadtax dah ambil tapi tertinggal kat umah..jauh bawak keta smpi ke alor star baru teringat...pastu jawabnya tawakal jela..haha..

    ReplyDelete
  10. Salam singgah petang Dr.....Diana pula baru2 ni terlupa nak sambung lesen kereta...hehe...

    ReplyDelete
  11. heheh...selalunya bab ni yang paling susah nak inagt...

    ReplyDelete
  12. wow selambaaa akak drive naik atas jalanraya. dah lama tu kak kekeke.. tapi bank bukan akan call ke kalau nak renew roadrax..? kalo CT dengan affin Ya Allah sminggu sebelum keje nak call aje. smpai fed up pun ye jugak..

    ReplyDelete
  13. dah mcm my lecturer jer dulu . kena thn kat roadblock sbb roadtax dah mati sethn x perasan ...

    ReplyDelete
  14. Bila kesibukkan melanda ada je yang terlepas pandang kan...

    ReplyDelete
  15. hahah kalau tercalar kena keluar duit, roadtax habis pun keluar juga duit.. duit3 xD

    ReplyDelete
  16. alamak blh plak smpi lupe ye.mjr x jumpa dgn pakcik J or P..hehe..cpt2 p renew doc.

    ReplyDelete
  17. Nasib baik tak apa-apa atas jalan. Alhamdulillah, Allah susun ada yang nampak utk inform pada Shikin. Kalau akak jalan melangak je,..tak de nak pandang roadtax kereta ke,..plat kereta ke... :)

    ReplyDelete
  18. hihi...mungkin kena letak reminder kot kat handphone ke...sabar yer...

    ReplyDelete
  19. Huhuhu adusss dah lama mati tuuuu...kuakuakua..

    ReplyDelete
  20. Sabor jerr laaa lps ni kena tulis kt kalendar siap2..tulis ngan marker merah besar2 gtuuu.m

    ReplyDelete
  21. adoi....saya xde kete, so xtahulah apa jadi nanti kalau dah ada kete...

    naseb baiklah ada orang perasan kan... kalau tak, naya je.

    ReplyDelete
  22. Busynya doc sampai lupa roadtax mati yer

    ReplyDelete
  23. rasanya roadtax punya expired date kena letak sama dengan tarikh birthday kot kak. macam lesen :)

    ReplyDelete
  24. hahaaa, bagus dapat staff macam tu... alert ... heheee

    ReplyDelete

Enjoy your reading.
And please come again next time.
~ Dr. Shikin @ Nazeck ~